Menu

Akademie Libchavy učí umění respektující komunikace ve školách

Akademie Libchavy učí umění respektující komunikace ve školách

Nové umění v přístupu vedení lidí při řízení školy a při vytváření plnohodnotného vztahu pedagogů s žáky a rodiči může přinést do prostředí 23 škol v Pardubickém kraji nová inovativní metoda – koučovací přístup.

93 ředitelů a učitelů základních a středních škol a školských zařízení se metodě učí v Koučink akademii Libchavy již od začátku roku 2013 díky projektu s názvem „V zemi Komenského v Pardubickém kraji“, který je financovaný z evropských fondů a ze státního rozpočtu České republiky v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. „Projekt má za cíl posílení přirozených hodnot člověka – učitele, aby se stal silným ve své roli a přijímanou autoritou i životním vzorem,“ uvedl zakladatel a majitel Akademie Libchavy Zdeněk Štěpánek.
Vzdělávací programy jsou určené pro řídící a pedagogické pracovníky škol a školských zařízení, kteří tvoří cílovou skupinu projektu. „Přínosem projektu je mimo jiné zvýšení schopnosti sebe-vnímání ředitelů škol v jejich roli, která je zaměřena na řízení školy a vedení lidí a může být posílena právě koučovacím přístupem,“ říká vedoucí projektu lektor Jiří Šmejkal. Důležitým přínosem vzdělávání pro všechny zúčastněné je umění vytvářet plnohodnotný vztah s žáky a rodiči a umění otevřené a respektující komunikace. V neposlední řadě jsou přínosem také nové kreativní a poutavé doplňující edukační dovednosti, které pedagogové využijí pro poutavou výuku.
Ředitelé škol Pardubického kraje mají už za sebou základní osmi modulový výcvik v koučovacím přístupu „Ředitel koučem“. V první polovině letošního roku prošli výcvikem v typologii, personalistice a účinných poradách a nyní je ještě čeká kurz vedení týmů učitelů. Učitelé absolvovali taktéž výcvik v koučovacím přístupu „Učitel koučem“ a typologii.  V programu mají ještě Etiku naživo a Skupinové koučování ve školách.
Akademie Libchavy připravuje pro ředitele, učitele a další pedagogické pracovníky následné programy po tomto projektu, např. Zavedení koučovací kultury ve škole, Dílny  pro další rozvíjení koučovacího přístupu, Práce s emoční inteligencí a Výuka s koučovacím přístupem v rámci obsahů.
Přichystané jsou ochutnávky koučovacího přístupu pro další  ředitele a učitele škol, kteří mají chuť se o koučování v prostředí školy něco praktického dozvědět a něco si i vyzkoušet.

Projekt Školy v Zemi Komenského v Pardubickém kraji
Registrační číslo: CZ.1. 07/1.3.46/02.0024
Rozpočet o objemu 2 162 002,66 korun zahrnuje 324 300,40 korun ze státního rozpočtu ČR a 1 837 702,26 korun zaplatí Evropská unie.
 

Zpět na přehled článků